Inici 9 Empresarials 9 FEFAC 9 La meitat d’espanyols s’automedica davant la presència de dolor

La meitat d’espanyols s’automedica davant la presència de dolor

15 juny, 2017 | FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Professió

El 52% de la població espanyola s’automedica davant la presència de dolor, segons dades publicades per Correo Farmacéutico sobre el primer Baròmetre del Dolor, de GSK. A l’estudi han participat 32 països i 19.000 usuaris, 540 d’ells espanyols.

Els pacients s’automediquen per al dolor lleu i, en principi, de forma responsable, segons afirma Pedro Ibor, coordinador del Grup de Treball de Dolor de la Societat Espanyola de Metges d’Atenció Primària (Semergen). Explica que “els pacients tenen les seves experiències de tractament i, quan aquest és recurrent, se l’apliquen directament”. Malgrat això, alerta sobre “l’automedicació irresponsable” i destaca la importància de l’educació per part dels professionals.

Tot i així, l’informe posa de manifest que el 77% de pacients s’informa habitualment sobre els efectes adversos potencials i els riscos de l’ús dels medicaments per al dolor. Sobre les fonts d’informació, el metge i el farmacèutic en són les principals (78% i 56%).

Preguntats sobre els tipus de dolor i la seva afectació a la qualitat de vida, un de cada cinc pacients afirma que dificulta la seva trajectòria professional i la meitat de participants assenyala que treballen amb dolor, el que repercuteix sobre el seu rendiment. Pel que fa a l’absentisme laboral a causa d’això, es perden 3,1 dies laborals per aquest problema.

El dolor d’esquena és el més freqüent (patit pel 37% d’enquestats), seguit del de coll (35%) i lumbars (31%). Pel que fa al dolor crònic, es produeix sobretot per problemes osteoarticulars. Respecte l’agut, els derivats de traumatismes, cefalees i dolor viscerals són els més comuns.

Font: Correo Farmacéutico

0 Comments