1. Inici
  2.  | 
  3. Actualitat
  4.  | La població espanyola es mostra satisfeta en general amb el sistema sanitari públic 

La població espanyola es mostra satisfeta en general amb el sistema sanitari públic 

8 febr., 2024 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, Sanitària

El Baròmetre Sanitari de 2023 mostra que la satisfacció de la població amb el sistema sanitari públic és de 6,27 punts

Segons les dades extretes del Baròmetre Sanitari de 2023, els serveis millor valorats per la població són les urgències del 112/061, així com els ingressos i assistència en hospitals públics. En tots els dispositius assistencials se supera la nota de 6 punts sobre 10. Els serveis d’Atenció Primària es valoren amb un 6,37 en el cas de les consultes amb els metges de família, i amb un 6,35 els serveis d’urgències d’Atenció Primària.

Les consultes d’atenció especialitzada són valorades amb 6,04 punts i les urgències dels hospitals públics amb 6,23 punts. El 56,7% de la població opina que el sistema sanitari del nostre país, en general, funciona bastant bé o que funciona bé, encara que són necessaris alguns canvis. Aquesta nota va caure del 71,4% al 57,1% de l’any 2019 al 2022. El que vol dir que ara és veu una certa estabilitat.

Les persones que opinen que el sistema sanitari funciona malament i necessita canvis profunds es manté igualment estable, amb un 14,3% en 2023, enfront del 14,5% de 2022. El 43,5% dels ciutadans pensa que segueix igual el problema de les llistes d’espera hospitalàries; el 33,9% pensa que ha empitjorat en els últims 12 mesos; i el 11,3% pensa que ha millorat.

Atenció Primària

En aquesta edició, el Baròmetre Sanitari s’interessa especialment per com els afecta els ciutadans la situació dels centres d’Atenció Primària que es reflecteix en l’opinió pública. El 22,1% refereix que els està afectant molt o bastant, enfront del 21,9% que pensa que alguna cosa i el 53% que refereix que res o gairebé res.

Les mesures senyalades com més importants en l’àmbit de l’Atenció Primària son: que les persones mantinguin al mateix/a metge/a de família si estan satisfetes; augmentar les plantilles de personal sanitari; i dedicar més recursos econòmics. 

El Baròmetre Sanitari és un estudi d’opinió que es realitza cada any, des de 1993 pel Ministeri de Sanitat amb el Centre de Recerques Sociològiques. Permet conèixer l’opinió, tant de la població general, per a prendre en consideració les seves expectatives i la seva valoració per a establir les prioritats de les polítiques de salut.

Font: La Moncloa / Imatge: Free Picks

0 Comments

Submit a Comment