Inici 9 Empresarials 9 FEFAC 9 Les farmàcies, compromeses amb la detecció i prevenció de l’ictus

Les farmàcies, compromeses amb la detecció i prevenció de l’ictus

17 oct., 2017 | FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Professió

L'ictus és la primera causa de discapacitat, la primera causa de mort en les dones i una de les 10 causes més freqüents de mortalitat en la infància. Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), es calcula que l'any 2012 va causar la mort de 6,7 milions de persones. A Catalunya, provoca més de 13.000 ingressos hospitalaris l'any, fet que significa que es produeix un ictus cada 40 minuts, segons informen des del Departament de Salut de Catalunya.

Les oficines de farmàcia catalanes van mostrar l’any passat el seu compromís en la prevenció d’aquests episodis, sumant-se a la campanya ‘Pren-te el pols’, per conscienciar la ciutadania sobre la importància de prendre’s el pols de forma periòdica. La iniciativa, que també es va desenvolupar a centres de salut, va tenir una molt bona acollida i els resultats indiquen la gran aportació de l’oficina de farmàcia.

En la mateixa línia d’ajudar a detectar les persones amb risc de patir un ictus, ahir es va presentar una nova campanya impulsada pel Consejo General de Colegios de Farmacéuticos, la Societat Espanyola de Neurologia (SEN) i l’associació de pacients Freno al Ictus.

Les farmàcies que hi vulguin participar ajudaran la població a conèixer la malaltia, com prevenir-la i com actuar en cas d’ictus. A part dels pòsters i díptics informatius, editats en les 4 llengües cooficials, s’ha elaborat un guia amb col·laboració de la SEN: Informació campanya prevenció ictus

0 Comments