Inici 9 COVID-19 9 Informació sanitària i organitzativa 9 La farmàcia ha prestat assistència a més de 30 milions de persones en el primer mes de confinament

La farmàcia ha prestat assistència a més de 30 milions de persones en el primer mes de confinament

18 maig, 2020 | Informació sanitària i organitzativa, COVID-19, Actualitat, Empresarials, FEFAC, Altres informacions, Implicació social, Estudis i informes, Professió

2,2 milions dels espanyols han rebut atenció telefònica per part del seu farmacèutic; 850.000 ciutadans han rebut atenció farmacèutica en el seu domicili, especialment els majors de 65 anys; més del 90% de la població reconeix el servei públic prestat per les farmàcies durant la crisi del Coronavirus; 9 de cada 10 afirma estar d’acord a poder accedir als medicaments de diagnòstic hospitalari en les farmàcies.

El Consell General de Col·legis Farmacèutics (CGCOF) i la Federació de Distribuïdors Farmacèutics (Fedifar) han presentat els resultats de l’enquesta, realitzada per GAD3, sobre el “Paper de la Farmàcia en la crisi del COVID-19”.

L’enquesta, realitzada entre el 4 i el 16 d’abril a una mostra de més 3.400 persones, reflecteix la importància de la labor desenvolupada per la xarxa de 22.071 farmàcies del nostre país durant la fase de confinament de la pandèmia. En aquest sentit, el 91,3% dels espanyols reconeix el servei públic essencial prestat així com la professionalitat dels farmacèutics durant la crisi del coronavirus.

Des de l’inici de la crisi sanitària, l’enquesta mostra que les farmàcies han estat el principal centre sanitari d’informació per als ciutadans sobre la possible incidència del coronavirus en el seu estat de salut. La confiança de la societat espanyola cap als farmacèutics és pràcticament unànime (98%), juntament amb la veracitat de la informació facilitada i la qualitat en l’atenció rebuda (94%).

En el primer mes de confinament, més de 30 milions de persones han acudit a la farmàcia, gairebé dues terceres parts de la població. Tres de cada quatre espanyols d’entre 45 i 64 anys han acudit a la seva farmàcia. A més, 2,2 milions de ciutadans han rebut atenció telefònica per part del seu farmacèutic, i altres 850.000 han rebut atenció farmacèutica en el seu domicili, especialment els majors de 65 anys.

La majoria dels ciutadans que han anat a la farmàcia ho han fet, en el 85,4% dels casos, per a la dispensació dels medicaments d’ús habitual. D’altra banda, gairebé 5 milions i mig de persones han acudit per a adquirir medicaments relacionats amb el coronavirus i material per protegir-se.

Així mateix, la població ha manifestat en aquesta enquesta el seu suport pràcticament unànime – 96,2% i 90,7% – a l’atenció domiciliària prestada pels farmacèutics durant l’Estat d’Alarma per a garantir l’accés als medicaments i a poder accedir a medicaments de diagnòstic hospitalari en les farmàcies. Cal destacar també dels resultats de l’enquesta que el 94% dels espanyols afirma no haver tingut cap problema de desproveïment en les seves farmàcies.

0 Comments

Submit a Comment