Inici 9 Actualitat 9 La PMcM denúncia que CEPYME evidencia defensar els interessos de les grans empreses en la morositat amb les seves propostes de la Llei ‘Crea y Crece’

La PMcM denúncia que CEPYME evidencia defensar els interessos de les grans empreses en la morositat amb les seves propostes de la Llei ‘Crea y Crece’

9 des., 2021 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Fiscal

La Plataforma Multisectorial contra la Morositat (PMcM) ha argumentat que Cepyme (Confederació Espanyola de la Petita i mitjana empresa) no protegeix les pimes amb veu pròpia, sinó als interessos de les grans companyies, en haver qualificat de “desproporcionat” que es prohibeixi a les companyies moroses accedir a subvencions públiques, tal com ha denunciat en un comunicat i en les taules de diàleg i representació.

En general, els majors morosos —que moltes vegades actuen amb posició de domini— són les grans empreses i, els perjudicats, les pimes. Aquest fet es constata tant en els informes del Ministeri d’Economia com en els de la Comissió Europea. També de la PMcM i de la pròpia Cepyme. Per tant, “Cepyme està defensant els interessos de les grans empreses moroses, pretenent premiar l’incompliment de la llei aportant fons públics i ajudes europees a les empreses que violen la llei de morositat”, explica Antoni Cañete. I Afegeix: “Tots pressuposàvem que entre els seus principis no estaria promoure l’incompliment de la llei…”.

En la seva opinió, aquest fet posa en qüestió l’objectivitat de les peticions i propostes de Cepyme, i compromet l’honestedat dels seus informes. Per tant, del seu Observatori de la Morositat, creat de forma “molt oportuna al fil de l’anunci que la Llei Crea i Creix promourà un”. Per a Cañete, “qui lideri l’Observatori de la Morositat de l’Estat ha de ser absolutament objectiu i conèixer bé la realitat d’aquesta xacra, que afecta principalment pimes i autònoms davant la posició dominant de les grans empreses i companyies de major dimensió, principalment”.

L’última anàlisi de les empreses de l’IBEX de la PMcM constata que el termini de pagament era de 191 dies (els dies legals són 60). Quant a les AA.PP., s’observa que els ajuntaments paguen a 70 dies, en comptes de a 30, com a marca la llei. La ràtio de les operacions pendents de pagament del conjunt dels ajuntaments a setembre superava els 142 dies.

Per a Cañete, “el retard en els pagaments no es pot justificar de cap manera, més si cap en empreses que tenen liquiditat”. Recordem que, segons les estimacions realitzades per la PMcM sobre les dades de la CNMV referits a 2020, les companyies cotitzades van liquidar les seves factures en un període mitjà de 200 dies, triplicant el termini legal permès (60 dies) i augmentant 14 dies respecte a 2019. A més, tenien en cartera 81.786 milions d’euros sobrepassant els 60 dies legals.

Font d’informació: PMcM

Notícia Relacionada

0 Comments

Submit a Comment