Inici 9 Actualitat 9 Sanitat i Google contra els influencers que promocionen fàrmacs a les xarxes socials

Sanitat i Google contra els influencers que promocionen fàrmacs a les xarxes socials

10 gen., 2020 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Professió, Sanitària

Influencers amb milers de seguidors recomanen medicaments, amb o sense recepta. Alguns contenen antibiòtics i uns altres, mal utilitzats, poden ser perillosos. Per aquest motiu, Sanitat està estudiant com treballar conjuntament amb Google els continguts d’aquestes influencers.

L’objectiu és garantir que la publicitat de medicaments s’ajusti a la normativa vigent. La regulació en publicitat de fàrmacs és estricta. A Espanya, la publicitat de medicaments amb recepta està prohibida.

Si, si el medicament és sense recepta, cal que aparegui sempre la famosa pantalla blava o es recordi que cal consultar amb el metge o el farmacèutic.

El mes de novembre passat, el Consell General de Col·legis Oficials de Metges (CGCOM), el Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics (CGCOF) i el Consell General de Col·legis de Dentistes van fer públic un comunicat. En ell, advertien dels perills de seguir les recomanacions sobre tractaments i fàrmacs que fan en les xarxes socials els influencers.

Els experts incidien en què els únics professionals facultats per a receptar fàrmacs i productes sanitaris subjectes a prescripció són els metges, els odontòlegs i els podòlegs, així com que els farmacèutics són els “únics competents” per a la dispensació informada prèvia presentació per part del pacient de la corresponent recepta.

Font d’informació: EFE / RTVE

0 Comments

Submit a Comment