Demà, 6 de maig, de 18.00 a 19.00 tindrà lloc el reconeixement a la labor realitzada per les farmàcies durant la pandèmia, que FEFAC recull en nom de totes les farmàcies de Catalunya. Podeu seguir l’esdeveniment a través d’aquest enllaç.
Los test de autodiagnóstico de la Covid-19 podrán comprarse en las farmacias
Barcelona. 03/05/2021.- El Ministerio de Sanidad publicó el pasado viernes en su página web un borrador de un real decreto que permitiría a las farmacias vender pruebas rápidas para detectar la Covid-19 sin necesidad de receta médica, algo que la Federación de Asociaciones de Farmacias de Cataluña (FEFAC) lleva tiempo reivindicando.
Posicionament de FEFAC davant de la decisió de Salut de no implicar les farmàcies en els cribratges poblacionals
La consellera de Salut, Alba Vergés, i el secretari del Departament, Marc Ramentol, no van esmentar ahir en la roda premsa realitzada per Salut, la participació de les farmàcies en els cribratges poblacionals de proximitat, tot i els bons resultats i la tasca logística i de planificació feta a la prova pilot de cribratge de la Covid-19 amb PCR d’automostra a les farmàcies de Les Corts de Barcelona.
Mossos d’Esquadra y FEFAC establecen un canal directo para denunciar hurtos y daños en las farmacias
La Federación de Asociaciones de Farmacias de Cataluña (FEFAC) ha iniciado una colaboración con los Mossos d’Esquadra para reforzar la seguridad en las farmacias. Esta colaboración contempla diferentes medidas y acciones para facilitar la relación y coordinación con la policía catalana y dotar a las farmacias de herramientas para mejorar su protección y seguridad.
Fundeficsa reconeix la tasca realitzada per les farmàcies durant la pandèmia provocada per la Covid-19
Fundeficsa (Fundación de Formación e Investigación en Ciencias de la Salud) és una entitat d’àmbit nacional creada l’any 2001. Entre els seus objectius destaca l’organització de cursos, esdeveniments i reconeixements en favor de la sanitat, els professionals i la cultura relacionada amb la salut. Aquest any, està atorgant reconeixements a persones i organitzacions que han ajudat la societat i als malalts de la Covid-19 en els últims 12 mesos de pandèmia, per continuar destacant la seva labor.
Article a Via Empresa “Farmàcies digitals, prescriptors de salut”
Via Empresa, diari econòmic líder en català, va publicar, el 31 de març, l’article “Farmàcies digitals, prescriptors de salut”. En ell, explica que la digitalització no és només una eina tecnològica sinó un canvi de cultura que també existeix en el sector farmacèutic.
El documental ‘Un any per canviar-ho tot’ vol conscienciar sobre la gran tasca que realitzen les farmàcies
En aquest documental quatre poblacions catalanes (Benissanet, Begur, Sanaüja i Badia del Vallès) mostren com han viscut la situació com a mostra d’una realitat, una sanitat pública desbordada i unes oficines de farmàcia que fan mans i mànigues per ajudar els seus veïns. Aquest curt documental vol conscienciar sobre la falta de recursos de sanitat pública i sobre la gran tasca que realitzen els professionals farmacèutics i la xarxa de farmàcies.
Veïns de Badia del Vallès donen les gràcies a les farmàcies per la seva tasca durant la Covid-19
Veïns de Badia del Vallès, a Barcelona, donen les gràcies en aquest vídeo a les farmàcies per la tasca que han realitzat i realitzen en el context actual de pandèmia. Aquests mateixos veïns animen als professionals farmacèutics i a la població a signar el Manifest Ciutadà en favor de les farmàcies de Catalunya.
“Aportación a la salud de las personas”. Suplement de Medicina. Diari El País
El suplement de Medicina del mes de març del diari El País publica un article de la FEFAC sobre l’aportació de la farmàcia a la salut
Veïns de Sanaüja donen les gràcies a les farmàcies per la seva tasca durant la Covid-19
Veïns del poble de Sanaüja, a Lleida, donen les gràcies en aquest vídeo a les farmàcies per la tasca que han realitzat i realitzen en el context actual de pandèmia. Aquests mateixos veïns animen als professionals farmacèutics i a la població a signar el Manifest Ciutadà en favor de les farmàcies de Catalunya.
Veïns de Begur donen les gràcies a les farmàcies per la seva tasca durant la Covid-19
Veïns del poble de Begur, a Girona, donen les gràcies en aquest vídeo a les farmàcies per la tasca que han realitzat i realitzen en el context actual de pandèmia. Aquests mateixos veïns animen als professionals farmacèutics i a la població a signar el Manifest Ciutadà en favor de les farmàcies de Catalunya.
Veïns de Benissanet (Tarragona) donen les gràcies a les farmàcies de poble per la seva tasca durant la Covid-19
Veïns del poble de Benissanet, a Tarragona, donen les gràcies en aquest vídeo a les farmàcies de poble per la tasca que han realitzat i realitzen en el context actual de pandèmia. Aquests mateixos veïns animen als professionals farmacèutics i a la població a signar el Manifest Ciutadà en favor de les farmàcies de Catalunya.
Tribuna en Correo Farmacéutico “Elecciones 14F y propuestas de la farmacia comunitaria”
Ho sentim, però no tens permís per veure aquest contingut. Heu d’iniciar la sessió.
FEFAC se suma al Manifest Ciutadà de change.org en favor de les farmàcies de Catalunya
La Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC) vol donar el seu suport al Manifiest Ciutadà en favor de les farmàcies de Catalunya publicat a change.org, una iniciativa sorgida de la ciutadania que reconeix el servei que han prestat i contiuen prestant les més de 3.200 farmàcies de Catalunya i els professionals farmacèutics que hi treballen.
Trobada de FEFAC amb Eulàlia Reguant de la CUP
El 12 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb Eulàlia Reguant, número 3 de la candidatura per Barcelona de la CUP . Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària.
Trobada de FEFAC amb David Mejía de Ciutadans
L’11 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb David Mejía, secretari de comunicació de Ciutadans a Catalunya i candidat per Barcelona. Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària.
Trobada de FEFAC amb Meritxell Budó de JuntsXCat
El 10 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb Meritxell Budó, consellera de la Presidència i candidata per Barcelona. Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària.
Trobada de FEFAC amb Assumpta Escarp del PSC
El 9 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb Assumpta Escarp, diputada al Parlament i candidata per Barcelona del PSC. Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària.
Trobada de FEFAC amb Miquel Farrés d’En Comú Podem
El passat 8 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb Miquel Farrés, metge d’atenció primària i comunitària i candidat per Barcelona d’En Comú Podem. Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària.
Trobada de FEFAC amb Antonio Gallego i Maria García Fuster de VOX
El passat 5 de febrer, el president de la FEFAC, Antoni Torres, membres de les juntes directives de les quatre associacions provincials i farmacèutics associats van reunir-se telemàticament amb Antonio Gallego, economista, número 2 de la candidatura de VOX i portaveu econòmic, i amb Maria García Fuster, doctora, número 4 de la candidatura de VOX i portaveu en temes sanitaris per posar sobre la taula com la farmàcia pot contribuir a la millora de la salut de la població i comentar les propostes del partit en matèria farmacèutica i sanitària. Aquesta reunió es va celebrar en el marc del cicle de Trobades de FEFAC amb Partits Polítics que la FEFAC organitza abans de les eleccions del 14F.






